Tuesday, March 30, 2010

dah lama saya tak post nething dalam blog saya....

salam...

26/2/2010...

hari akak sy nikah.. kepada seorang jejaka aka abg ipar saya sekarang ni.. hehee... congrats akak.. im very proud, very happy for u..
at last, u found ur true love.. may ur love, remain, forever til d end..

sebelum hari nikah, saya antara org yg paling sibuk ke sana ke mari tolong umi.. huhue~ maklum la, akk keje kat penang.. mmg xsempat sangat nk prepare itu ini...

anyhow, all went well... even caterer for makanan kat masjid tu datang lambat (coz dorg sesat.. hehee.. umi menggelabah, risau.. if tgk photos umi, before caterer sampai, muka dia muka cuak all the way.. hehee.. cian umi.. tp sy pn jd mangsa yg kena cuak bersama2 umi gak.. hehe, maklum la, kata host..)

cantik majlis nikah akak kat masjid zainal abidin, putrajaya.. padan la akak beriya2 nak wat kat sana... abah yg nikahkan akk, cuak je (maklum la, anak 1st, mana pernah dia nikahkan sape2 lg.. hehehe... maybe turn saya nanti abah rilex sikit kot.. hehee... tp apa2 pun, abg ipar saya mmg steady la! cayalah abg! hehe, muka cool je)

theme color blue... ada funny story pasal baju.. nk cari baju for mr heart saya, punya la round mall nak cari color sama cam saya.. at last jumpa color sama, tp besa, kena la anta kecikkan.. hehee... (to mr heart, makan byk skit k.. awk kurus sgt la syg.. hehee...)

tapi ada prob sikit pasal atok laki saya, cian abah.. apa2 pn, alhamdulillah, selamat nikah dah pun kakak saya..


13/3/2010...

wedding reception at dewan tan sri murad, theme color gold..

meriah, ada tarian, caklempong.. family from klate pun dtg gak.. besh2..
jemputan yang datang pun ramai..
thanks to mr kalip, jauh MC saya import from johor.. hehe..

overall, saya puas hati sgt wedding tu..

malam before wedding, saya tido jam 4 pg.. prepare tu, prepare ni, penatnye rasa jd host wedding, tp mmg pengalaman yg sgt2 menarik n lagipun wedding my beloved n d ONLY ONE sister, mmg saya berhabis-habisan tul.. hehee...


after wedding : ramai yang puji wedding tu to umi n abah, alhamdulillah..
kiranya majlis kami berjalan lancar.. saya n akak selalu berangan nak wedding yang proper, alhamdulillah tercapai gak angan2 kami.. (even belum turn saya lg, tp on behalf of my sister, im very satisfy)


20/3/2010...

wedding reception at ipoh, side abg ipar saya..

theme color kami yg bertandang: maroon..

part paling besh wedding tu, adik n d geng konvoi 20 motor join rombongan to ipoh.. mmg happening la..

21-22/3/2010...

kemas rumah pulak.. hehe... mmg penat la.. haha...

1 WEEK TIME FOR REST.. hahaha, lama tul rasa penat nak ilang..


24/2/2010...

datang lab, lama rasa xjenguk lab.. hehe... prepare sample itu ini.. dapat tau maybe saya kena pegi bangkok 2-22 may.. lg serabut jadinye.. kena settle sume keje before pegi.. (itu plan saya!! go aifaa!! (^_^))

makin nak abis master saya, makin serabut saya rasa... huhue~ (camne la nak sambung phd ni.. hehehe...)

No comments: